Ako ďalej o prieskume informovala vedúca tlačovo-informačného oddelenia
úradu Adriana Volfová, dôvodom zdražovania je predovšetkým nárast cien
elektrickej energie, sekundárne nárast cien telekomunikačných
technológií a ľudskej práce.
Na zdražovanie podľa Volfovej zareagoval najskôr operátor O2 Slovakia,
ktorý v januári 2022 oznámil, že od februára 2022 zníži digitálny bonus z
dvoch eur na jedno euro pre všetkých svojich zákazníkov, ktorí
akceptujú faktúry v elektronickej podobe. Žiadnym ďalším službám O2
doposiaľ ceny nezvýšil.
Koncom februára 2022 sa k zvýšenej cene za energie pridala ešte aj
zvýšená cena za pohonné látky. Na to už v marci 2022 zareagoval operátor
Orange Slovensko zrušením všetkých svojich paušálov Go, ktoré nahradil
paušálmi Go safe. Tie sú v priemere o 3 eurá drahšie, ale pre zákazníkov
sú výhodnejšie (ďalšie extra zľavy, viac dát, viac aplikácií a iné) v
porovnaní s tými zrušenými.
Od apríla 2022 zvýšil svoju jednotkovú cenu za volania a SMS zo 4 centov
na 5 centov aj operátor SWAN (4ka). Žiadnym ďalším službám operátor
SWAN doposiaľ ceny nezvýšil.
Napokon zdražovanie ohlásil aj operátor Slovak Telekom, keď v marci 2022
informoval svojich zákazníkov, že od mája 2022 zvýši ceny svojich
paušálov. Celkom 13 paušálov zvýši o jedno euro, tri paušály zvýši o dve
eurá a dva paušály ponechá na pôvodnej cene.
Podľa prieskumu zdraželi rovnako aj ceny ďalších služieb, ktoré
operátori ponúkajú, a to pevný internet a TV, väčšina z nich zvýšila
ceny v priemere o 1,5 eura až 3 eurá.